Európai Közép 2024. Nyár (Papír alapú)

3.000 Ft4.400 Ft

A tartalomból:

2 |  Szerkesztői bevezető. Egy mitikus kor kezdetén
Ertsey Attila
4 | Mozaikok és perspektívák. Az elmúlt három hónap krónikája
Ertsey Attila
17 | A Pünkösdi Kongresszustól a Karácsonyi Gyűlésig, 2. rész
Az 1923-as Karácsonyi Gyűlés helye az antropozófia történetében
Korcsog Balázs
32 | Van rossz kérdés
(Dilettáns korreferátum Tomáš Zdražil tanulmányára)
G. Ekler Ágnes
40 | Lehet manapság veszélyes a közönséges influenza?
Milyen összefüggés van az influenza és a krónikus hörghurut új formája között?
dr. med. Daphné von Boch
51 | Kertek és képek
Közelítések – Tavasz
Csécs Mónika
53 | Tanmese az életútról és a motringról
G. Ekler Ágnes
54 | Gazdasági beszámoló
Zajti Ferenc

Európai Közép 2024. Nyár (Papír alapú)

Leírás

Egy mitikus kor kezdetén

Szerkesztői bevezető

Makovecz Imre arról beszélt, hogy egy mitikus kor felé közeledünk. Ez a kor elközelgett. Kezdete bizonytalan, valamikor 2017 körülre tehető, majd az ellenerők aktivitása alapján következtethetünk a 2020-as nyitányra. Érthetővé, mert tapasztalhatóvá vált az, amit egy évszázaddal ezelőtt állapított meg Steiner: az emberiség átlépte a szellemvilág küszöbét, de úgy, hogy nem vette észre. Ma ez a jelenség sokkal kézzelfoghatóbb. Sok lélek távozik mostanában. Ha egy fiatalt elragad a halál, nem értjük. Hiába vigasztal Gandalf, hogy „Sokan élnek, akik halált érdemelnek, és néhányan meghalnak, akik élhetnének”. „Nekünk arról kell döntenünk, mihez kezdjünk az idővel, amely megadatik.” Amikor azonban a halott megjelenik álmunkban, és szól hozzánk, vagy szerettünk eltávozta után egy démonok lakta hely kitisztul, rájövünk, hogy a fizikai és az érzékfeletti sík egymásbafolyik. Fölteszünk egy kérdést, és a válasz megjön. Nem akkor, amikor szeretnénk, de még épp időben. És az igazságok hamar jönnek. A leleplezett hazugságok pedig túl sokáig tartják magukat. Sok fiatalnak van érzékfeletti tapasztalása, de nem mernek beszélni róla. Ébredő érzékszerveiket Ahrimán igyekszik a technika rabságába ejteni. Ahogy az érzéki és az érzékfeletti közti határ lassan elmosódik, ennek árnyképe is megtörténik: a virtuális és a valóságos határvonala is összemosódik. Sűrűsödnek az események égen és földön: napkitörések és sarki fények váltakoznak a légkört manipuláló auróra-szimulációval, a természetes felhőformákat mesterséges, új felhőképek váltják, és már nem tudjuk, mi is volt, milyen is volt az eredeti. A nemek is elmosódni látszódnak. Az Eurovíziós Dalfesztivál sátánista transzgender orgiává alakul, amit egyesek kultúrának neveznek. Az emberek ájultan lelkesednek a Mesterséges Intelligencia új és újabb lehetőségei iránt, egymással versenyezve használják egyre szélesebb területen. És közben mint egy Agatha Christie-novellában, tűnnek el az emberek. A határélmény mindennapos, kérdés, hogy minek a határán egyensúlyozunk: a sötétség szakadékának peremén, vagy a mindent átszövő szellemfény világának küszöbén.

Nyári számunkban Korcsog Balázs a Karácsonyi Gyűlés és a társaság újjáalapítása karmikus összefüggéseit vizsgálja. Vajon kik ezek a szereplők, akik talán itt vannak körülöttünk? Mintha ismétlődnének a történések.

Egy világháború küszöbén egyensúlyozunk, de most a „valótlanság karmájának” és Közép-Európa szétverésének évszázada lejárni látszik, és a feltámadás ideje közeleg.

Csécs Mónika arról a határélményről beszél, amit megszerezhetnek a fiatalok, ha egy hétre leteszik a telefont, és az élő természettel dolgoznak együtt.
G. Ekler Ágnes néven nevezi azt az álszemérmes, hazug viszonyt, amely által lassan öncenzúrával lemondunk arról, hogy képviseljünk a világban valamit, egyáltalán valamit, ami nem a meghatározottságokból vezethető le.

Az egész történés mögött az emberiség beavatási folyamata áll. Ott toporgunk a Küszöb előtt. Kezembe került Dirk Kruse egy 1995-ös előadása, mely ennek a határélménynek az átéléséről beszél, ami ma tudattalanul vagy egy iskolázással megsegítve történik. Egyik sem könnyű. A hosszú előadás előszavát idézem. Maga az előadás egy 14 éves megismerési út eredményeként született. Az út üzenete azonos Jakob Böhme megfogalmazásával: csak az lépheti át a Küszöböt, aki már ebben az életében meghalt és feltámadt.

„Az ember védve marad a nevezett élményektől, addig, amíg ő maga nem lépi át ezt a küszöböt. Az, hogy ő mások elbeszéléseit meghallgatja és befogadja azok élményeit, akik átlépik vagy már átlépték ezt a küszöböt, nem változtat a védettségén. Viszont jó értelemben véve hasznára válhatnak az ilyen átvételek, ha közelít a küszöbhöz. Ebben az esetben is érvényes, hogy ha az ember korábban már hallott ilyesmiről, van elképzelése róla, jobban veszi az akadályokat, mint ellenkező esetben,… Az érzékfeletti ismeretek elterjesztése, tehát a Küszöb Őréről szólók is a jelen és a közeljövő feladatai közé tartozik.” (Steiner GA 16) Máshol is megerősíti ezt Steiner: „Mert a küszöbnek ez az átlépése nem maradhat a tudattalanban. Föl kell, hogy ismerje ezt az ember, különben átalussza vagy átálmodja azt a fontos eseményt, ami vele történik.” (Steiner GA 192)

1924. január 1-én a Karácsonyi Gyűlés keretein belül is egyértelműen kimondja Steiner, hogy az ezekről a területekről származó élményeket meg keIl osztani. Akkoriban csak Dornachra vonatkozott ez (lásd GA 233 „A világtörténelem antropozófiai megvilágításban”); ma, 70 évvel később azonban lehetséges, sőt a szabálytalan küszöbélmények sokasága miatt szükségessé is vált nyilvánosságra hozni ezeket, például ilyen előadások keretében.

Ertsey Attila

További információk

Tömeg 0.5 kg
Szállítás helye

Magyarország, Külföld

Ár konstrukció

Támogatott, Nem támogatott

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest