Thomas Meyer – Korunk szellemi aspektusai

A Der Europäer, az Európai Közép folyóiratok és a győri Forrás Waldorf Iskola közös rendezvényén, az Européer Szombatok keretében, 2023. október 21-én elhangzott előadás összefoglalója

A Der Europäer, az Európai Közép folyóiratok és a győri Forrás Waldorf Iskola közös rendezvényén, az Européer Szombatok keretében, 2023. október 21-én elhangzott előadás összefoglalója

 

Az előző előadókhoz (Andreas Flörsheimer és Ertsey Attila) és a hármas tagozódás témájához kapcsolódva Thomas Meyer felhívta a figyelmet arra, hogy az önigazgatás kialakítása azért is olyan fontos az emberiség számára, hogy a jövőben a harmadik hierarchia együtt tudjon működni velünk.

A jelenkor szelleme: Michael. Ki ez a lény?

Milyen meghatározó események történtekuralomra lépése óta napjainkig?

1879-ben lett Michael a korszellem. (1. esemény)

Milyen feladatokat hozott ez számunkra?

Először is: az intellektus spiritualizálása, és annak a kifejlesztése, hogy képesek legyünk érzékfeletti tényeket és lényeket érzékelni, mint például Michaelt.

A következő esemény az volt, hogy a Kali-juga, húsz évvel Michael fellépése után, véget ért (1899 – 2. esemény). Ez pedig azt a feladatot hozta magával, hogy kilépjünk a szokásokból, abból a megszokott tudatállapotból, hogy csupán a fizikai világot látjuk. Új tisztánlátásra van szükség. Nem a régi, az elmúlt korszakok szellemi látásához kell visszatérnünk, mert az már ártó hatású lenne a mai kor embere számára, mindenféle homályos és ártalmas élmények árasztanák el az ember tudatát a negyedik csakrán keresztül.Krisna Krisztus előtt 3102-ben távozott, ezután kezdődött el a Kali-juga.Michael korszakában az új tisztánlátás a gondolkodás átszellemesítését jelenti.Nem elegendő pusztán a mai korban élni, valódi kortársnak lenni azt jelenti, ha valaki a kor [szellemi]lényeinek szintjén képes működni.

1932/33 (3. esemény)

Krisztus megjelenése az éteri szférában. Az éteri erők nem egy centrumból, hanem a perifériáról érkeznek. Tehát Krisztus az egész periférián jelent meg. A periférikus erők érzékeléséhez Steiner segítségül adta nekünk a Léleknaptárt. Ahogyan az Alapkő-meditációban is leírja, hogy Krisztus a teljes periférián működik: „Mert köröttünk a világritmusokban a Krisztus-akarat lelkeket megáldva hat.”

 

Szórát ritmusa

666 Szórát

1332 (= 2 x 666)

1314: a templomos lovagrend kiirtása; Jacques de Molay, a rend nagymesterének máglyahalála Párizsban

Jaques de Molay-t rettenes kínvallatásoknak vetették alá, hasonlóan a mexikói misztériumokban lezajlott szörnyűségekhez.

Az antropozófia történetében ismerünk egy templomost, aki számos inkarnáción keresztülment: D. N. Dunlop, a látnok. Dunlop kozmikus tudással rendelkezett, és száz évvel ezelőtt egy szellemi impulzust adott számunkra. Dunlop első találkozása Steinerrel 1922-ben, Londonban történt, ahol búcsúzáskor Steiner azt mondta neki: „Testvérek vagyunk.” Dunlop 1936-ra egy világgazdasági konferencia megszervezését tervezte, de annak megvalósulása előtt egy évvel meghalt. Mély érdeklődéssel fordult a világ felé, például nem csupán az energia kérdése, de az éteri erők felhasználása is érdekelte, megnézte Keely motorját is. Az új pénz témája is foglalkoztatta.

 

Szórát lénye

Nézzük meg Charles Kovacs festményét Szórátról:

egy elegáns alak – periféria nélkül, kezek nélkül; nincs semmi, ami körülölelné, csak a fent és lent irány érzékelhető benne. Okkult jele egy magas, hosszú szárú Y, amelynek talpa balra mutat.

Szórát  működése mindig hirtelen eseményeket hoz magával, amelyek minden addiginak az irányát egyszerre megváltoztatják. Ilyen jellegű eseményekben inkorporálódik Szórát, és újbóli megjelenése hamarosan bekövetkezhet.

És mi a mi feladatunk Szórát működésével párhuzamosan? A mi feladatunk a legmagasabb fokú Jó kiformálása. Ám a legmagasabb rendű Jó fölötte áll a jó és rossz kettősségének. Ezt kell megértenünk, megismernünk. Az abszolút Jót, ami a Gonosz fölött áll. Nem létezik párban az abszolút Jó és az abszolút Gonosz. Az abszolút Jó a Gonosz fölött működik.

Rudolf Steiner Az igazságosság evolúciója című előadásciklusában arról beszélt, hogy ebben a folyamatban, az abszolút Jó kialakításában a Kerubok működtek közre. Ennek a folyamatnak a során ők megszerezték az örökkévalóság minőségét és az arról való tudást. Ez az evolúció az időn kívül történik. A Gonosz az időhöz van kötve – az időből nézve nem érthetjük meg az örökkévalóságot.Gazdasági növekedés például nem lehetséges az idő határán kívül. Ezt meg kell értenünk. Steiner azt is elmondta, hogy a jövőben nem lesz örökösödés. A pénz időbeli dolog: kezdete és vége van. Efölött azonban egy magasabb jóság is létezik. Meg kell értenünk, hogy nem a gazdaságban és a pénzben kell keresni az örökkévaló értékeket – azok egy másik szférában léteznek.

1998 (= 3 x 666)

Ahrimán inkarnációja nyugaton, valamikor a 3. évezred elején (4. esemény)

A mai kor, a mindenható statisztikák kora megfelelő körülményeket biztosít ehhez.

Ahrimán lényét Rudolf Steiner negyedik misztériumdrámája (A lelkek ébredése) ábrázolja tökéletesen. Ahrimán számára rettenetes, ha az ember gondolkodik. Ezt meg akarja szüntetni. Ahrimán a forma metamorfózisának a mestere. Amikor Rudolf Steiner a Krisztus-szoborcsoport (Az Emberiség reprezentánsa) kiformálásán dolgozott, Ahrimán lénye folyton változó, nehezen megragadható volt számára, ellentétben Luciferrel, aki szívesen megmutatja magát.

Steiner jóslata: 2022 után egy olyan törvényt fognak hozni, amely betiltja a gondolkodást. Olyan helyzetet hoznak létre, hogy azzal elhallgattassák az ember véleményét, a szabad gondolatát.

Ma meg kell ismernünk a Gonoszt, és meg kell tanulnunk megkülönböztetni egymástól a szellemi lényeket. És csak az nevezheti magát kortársnak, akit mindez érdekel, akiben érdeklődés él a kor szellemi tényei és feladatai iránt.

 

Az előadás összefoglalása Ertsey Attila tolmácsolása alapján készült

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest